Forældrerollen i den
inkluderende skole
Kursus
Foredrag og kursus omkring forældrenes rolle i den inkluderende skole med fokus på etablering af et læringsrum, der kan tilgodese, stimulere og udfordre hver enkelt.
Fokuspunkter
- Forældrerollen i den inkluderende skole
- Etablering af læringsrum, der kan tilgodese, stimulere og udfordre hver enkelt elev.
Varighed
- Kursets varighed: 2 til 3 timer
Kontakt
- Kontakt mig – så kan vi sammen skræddersy det bedste tilbud til Jer
Beskrivelse
Børn møder i skolen med vidt forskellige udviklede potentialer. Det afspejles i deres kompetencer. Nogle er helt sikre på deres evner og kvaliteter og stiller krav om udfordringer. Andre har hele livet igennem været nødt til at spille op til omgivelserne for at få informationer om, hvad der i det enkelte tilfælde forventes af dem.
Den inkluderende skoles opgave er etablering af et læringsrum, der kan tilgodese, stimulere og udfordre hver enkelt.
Jens Møller Andersens foredrag handler om forældrerollen i skolen, den inkluderende skole, som er karakteriseret ved en vi-kultur.