Hvordan inkluderer vi børn med ADHD i skolens fællesskaber?

Kursus

Foredrag og kursus omkring ADHD med specielt fokus på hvordan vi inkluderer børn med ADHD i skolens fællesskaber. Forløbet er særligt målrettet lærere og pædagoger, der arbejder med børn med ADHD.

Fokuspunkter

  • Hvad det vil sige at have ADHD
  • Hvordan vi inkluderer børn med ADHD i skolens fællesskaber
  • Opmærksomhed- og koncentrationsproblemer
  • Tilgange og metoder der kan lette inklusionen af elever med ADHD i klasseværelset.

Varighed

  • Kursets varighed: 6 til 12 timer

Kontakt

  • Kontakt mig – så kan vi sammen skræddersy det bedste tilbud til Jer

Beskrivelse

Du får indblik i diagnosen ADHD og vigtigheden af også at se barnet bag diagnosen. Elever med ADHD har svært ved at leve op til de generelle forventninger om, at barnets udvikling og læring foregår i et socialt samspil med omgivelserne. Opmærksomheds- og koncentrationsproblemer er de væsentligste symptomer på ADHD, og det kan kræve pædagogisk, fagligt og personligt overskud at inkludere denne målgruppe i skolen. Kurset vil præsentere dig for forskellige tilgange og metoder, som vil lette inklusionen af disse elever i en folkeskoleklasse.

Kontakt mig herunder — så kan vi sammen udvikle og skræddersy det bedste tilbud til jer.


Kontakt